Probiyotik almadan önce bunu okuyun

İyi bakteriler vücutta doğal olarak bulunur ve günlük olarak yiyeceklerle alınır. Ancak kişinin maruz kaldığı modern yaşam tarzı ve stresin yanı sıra fast food ve kızarmış yiyeceklerin tüketimi nedeniyle bu çoğu zaman yeterli olmuyor ve gıda takviyesi olarak probiyotikler de öneriliyor.

Probiyotik, özellikle insan sağlığı açısından önemli olan bağırsak florasının korunmasını sağlar. Hatta son araştırmalar, insanda kendi hücrelerinden 10 kat daha fazla bakteri bulunduğunu gösteriyor ; bu da bakterilerin, kişinin genel sağlık durumundan sorumlu özel bir organ oluşturduğu anlamına geliyor. Mikrobiyom adı verilen bu özel organ, insan vücudundaki tüm bakteri ve mikroorganizmalardan, yani yaklaşık 40 milyar bakteri hücresinden oluşur. Mikrobiyomda dengeyi korumak herkesin sağlığını korumanın anahtarıdır.

Probiyotiklerin bağırsaktaki sağlıklı bakteri sayısını arttırdığı bilinmektedir , bu nedenle:

– Virüs veya bakterilerin neden olduğu akut ishalin tedavisine yardımcı olur

– Antibiyotik kullanımından iki ila üç saat sonra kullanılır

– Midedeki PH değerini düzenler,

– Tahriş olmuş bağırsakları yatıştırmaya ve dışkıyı düzenlemeye yardımcı olur

– Yiyeceklerin sindirimine yardımcı olurlar

– Bağışıklığı güçlendirir

Aslında probiyotikler bağırsakta patojenik bakterilerin çoğalmasını önler ve bağırsakta faydalı probiyotik bakterilerin kolonizasyonunu geliştirir.

Tek bir probiyotik kapsülde genellikle birkaç iyi bakteri türü bulunur ve bazı durumlarda bu kombinasyon bir prebiyotikle desteklenir. Yani ürünlerde Saccharomyces boulardii, Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium bifidum, Lactobacillus rhamnosus ve Bifidobacterium longum bulunmaktadır. Bu suşlar, ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA) tarafından güvenli içerik maddeleri veya ürünlere verilen GRAS (genel olarak güvenli olarak kabul edilir) tanımını taşır.

Bağırsakta bulunan yaklaşık 500 bakteri türünden sadece birkaçı sağlıklı bir bağırsak florasına katkıda bulunacak şekilde seçilmiştir . Böylece bakteri içeren kapsül , lahana ve turşu gibi fermente ürünler veya kefir gibi süt ürünleri yoluyla düzenli olarak besinlerle alınan probiyotiklere bir takviye niteliğindedir .

Sağlıklı bir diyet, sağlıklı bakterileri ve dolayısıyla kendi sağlığınızı desteklemenin anahtarıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x